וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון חורף 2023: מתי מזיזים את השעון?

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 11:48

בלילה שבין שבת לראשון, ה-29 באוקטובר, כולנו נזיז את מחוגי השעון שעה אחת לאחור. איך אנחנו יוצאים מורווחים מזה? מדוע מזיזים שעון? ומתי חוזרים לשעון קיץ? הנה כל הפרטים

כך תעדכנו ידנית את שעון החורף בסמארטפון/מערכת וואלה! News

שעון החורף יתחיל ב-29 באוקטובר 2023, י"ד בחשוון תשפ"ד, בלילה שבין שבת לראשון. בשעה 2:00 לפנות בוקר יש להזיז את המחוגים שעה אחת אחורה לשעה 1:00, כך שנוכל לישון שעה נוספת. שעון החורף יימשך עד ה-29 במרץ 2024, אז נחזור לשעון קיץ.

שעון החורף והקיץ נקבעו על פי גרסתו האחרונה של "חוק הזמן" מ-1992, שתוקן ב-2013. החוק קובע כי "בכל שנה, בתקופה שמיום שישי שלפני יום ראשון האחרון של חודש מרץ בשעה 2:00, עד יום ראשון האחרון בחודש אוקטובר בשעה 2:00 יוקדם הזמן בישראל בשעה אחת נוספת, כך שיקדים את זמן יקום מתואם בשלוש שעות".

הזזת השעון בהתאם לעונות השנה נועדה להביא לחפיפה רבה ככל האפשר בין שעות הפעילות האנושית לבין שעות האור במהלך היממה - והיא מקובלת ברחבי העולם. תוך איזון, בישראל מתחשב החוק בצרכיהם של מתפללי שחרית ואלה המודאגים מחילול שבת במוצאי שבת ועוד כהנה ענייני הלכה ומסורת, ולכן תקופת שעון הקיץ בארץ קצרה במעט מאשר ברוב מדינות העולם בהם הוא נהוג.

שעון חורף 2023. לוח שנה, מערכת וואלה
ב-29 באוקטובר 2023 לפנות בוקר מזיזים את השעון שעה אחורה/מערכת וואלה, לוח שנה

מתי עוברים לשעון חורף?
בשעה 02:00 בלילה שבין ה-28 ל-29 באוקטובר 2023 (בין שבת לראשון).

זה אומר שישנים שעה אחת יותר או פחות?
השעון זז שעה אחורה ולכן נרוויח שעת שינה נוספת.

מתי מחשיך?
בבוקר הראשון של שעון החורף שעת הזריחה תהיה ב-6:01 ושעת השקיעה ב-16:54. כן, תתחילו להתרגל לשקיעות מוקדמות.

השעון בטלפון זז אוטומטית?
אם הטלפון שלכם מסונכרן, זה אמור לקרות אוטומטית. אם אתם לא בטוחים שהוא מסונכרן, בדקו את הגדרות הטלפון שלכם: הגדרות/הגדרות מתקדמות > תאריך ושעה > בטלו את "תאריך ושעה אוטומטיים/כיוון אוטומטי". המדריך המלא לעדכון שעון חורף בסרטון כאן למעלה.

ומתי חוזרים לשעון קיץ?
בשעה 2:00 בלילה שבין ה-28 ל-29 במרץ 2024 (בין חמישי לשישי).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מעבר בין שעון קיץ ובין שעון חורף. Giphy
חוזרים שעה אחורה. שעון חורף 2023/Giphy

את תיקון החוק שהביא להארכת שעון הקיץ יזמו עוד ב-2010 עשרים חברי כנסת בראשותו של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ). בדברי ההסבר לחוק נמסר כי הפעלת שעון הקיץ חוסכת בחשמל ובכך שומרת על הסביבה. היא חוסכת למשק עשרות מיליוני שקלים, בין היתר עקב הגברת התפוקה. כמו כן שעון הקיץ מצמצם את מספר תאונות הדרכים וכן מאפשר לציבור הרחב - עובדים, משפחות ילדים - ליהנות משעת אור נוספות בחודשי הקיץ הארוכים.

עוד בנושא:
החושך המוקדם מדכא אתכם? 5 דרכים לצאת מהבאסה

עוברים לשעון חורף: כך תמנעו השכמות בחמש בבוקר

רעיון הקדמת היום והתאמתו לשעות האור מיוחס לבנג'מין פרנקלין, שפרסם מכתב סאטירי בעניין בעיתון פריזאי בשנת 1784, בהיותו שגריר ארה"ב בצרפת. הראשון שהציע את הקדמת הזמן באמצעות הזזה מוסכמת של מחוזי השעון, היה המדען הניו זילנדי ג'ורג' ורנון הדסון, בשנת 1895. הוא המליץ לעשות כן כדי לחסוך באנרגיה באמצעות התאמה טובה יותר בין שעות הפעילות האנושית לשעות התאורה הטבעית.

  • עוד באותו נושא:
  • שעון חורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully