וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל"ג בעומר 2023: משמעות החג, תאריכים ומנהגים

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 12:31

מתי חוגגים את ל"ג בעומר 2023? מדוע מדליקים מדורות? ולמה נהוג לעלות לקברו של רבי שמעון בר יוחאי? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ל"ג בעומר 2023

ל"ג בעומר. ShutterStock
ל"ג בעומר 2023: כל מה שחשוב לדעת/ShutterStock

זמני כניסת החג: יום שני , 8 במאי 2023

זמני יציאת החג: יום שלישי, 9 במאי 2023

מה חוגגים?
ל"ג בעומר הוא היום ה-33 לספירת העומר, המתקיימת החל מחג הפסח ועד לחג השבועות. במהלך ימי ספירת העומר מתקיימים מנהגי אבלות שונים, אולם ל"ג בעומר מהווה הפוגה מימי האבלות והוא יום שמח. את ל"ג בעומר נוהגים ילדים ומבוגרים רבים לציין בהדלקת מדורות בכל רחבי הארץ (ובשל כך הוא נקרא גם "חג האש") ובעלייה לקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, שם מתקיימת הילולה המונית. מנהג נוסף של ל"ג בעומר הוא משחק בחץ וקשת בשדות.

על פי האמונה, ל"ג בעומר נקבע במועדו בשל שני אירועים משמעותיים שחלו בו: פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי (האפשרות לזכות בקניינים הרוחניים שלו ביום פטירתו) והפסקת המגיפה הקטלנית שקטלה אלפים מתלמידיו של רבי עקיבא. נהוג להדליק מדורות לעילוי נשמתו של רבי שמעון. המשחק בחץ וקשת נהוג בעיקר אצל האדמו"רים, כשהקשת מסמלת את זעמו של הקב"ה על עם ישראל. בניגוד לכל שאר ימי ספירת העומר, הרי שבל"ג בעומר לא קוראים את קטעי ה"תחנון" המופיעים בתפילה. כמו כן, רשאים הגברים לקצוץ את זקנם, זאת בניגוד לנהוג בכל שאר ימי ספירת העומר.

ל"ג בעומר. ShutterStock
ל"ג בעומר נקבע במועדו בשל שני אירועים משמעותיים: פטירתו של רבי שמעון בר יוחאי והפסקת המגיפה הקטלנית שקטלה אלפים מתלמידיו של רבי עקיבא/ShutterStock

מתי חופשת ל"ג בעומר 2023 לתלמידים?
חופשת ל"ג בעומר 2023 בגנים, בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים נמשך יום אחד וייחול ביום שלישי ה-9 במאי 2023 (י"ח באייר תשפ"ג). הלימודים יתחדשו ביום רביעי, ה-10 במאי 2023 (י"ט באייר תשפ"ג).

מתי מדליקים מדורות בל"ג בעומר 2023?
הדלקת המדורות מתבצעת באופן מסורתי בערב ל"ג בעומר - יום שני, ה-8 במאי 2023 (י"ז באייר תשפ"ג).

ללוח החופשות המלא לחצו כאן >>

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ל"ג בעומר 2023: אירועים ופעילויות

ל"ג בעומר הוא ללא ספק חג סחיבת העצים, המדורות ותפוחי האדמה, אבל יש עוד כמה דברים שאפשר לעשות עם כל המשפחה לפני המדורה ואחריה. הנה כל ההמלצות שלנו >>

מחפשים מה לאכול ליד המדורה או בחגיגת ל"ג בעומר בבית? הנה כמה מתכונים שווים >>

ל"ג בעומר 2023. ShutterStock
הדלקת מדורות בל"ג בעומר - כללי זהירות/ShutterStock

כללי זהירות לקראת המדורות

ל"ג בעומר הוא חג שמח ואהוב על הורים וילדים אך טומן בחובו, בנוסף לזיהום האוויר המסוכן, סכנות לביטחונם ובטיחותם של המשתתפים במדורות. הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם:

לפני החג
יש לתדרך את הילדים על הסכנות בכביש, להקפיד על מעבר כביש בטוח, במעבר חציה בלבד ובליווי מבוגר (לפי גיל הילד). יש להקפיד על קיום ההכנות בשעות האור, במקום בטוח ומגודר ובטווח ראיה של מבוגרים. אין להיכנס למקומות בהם יש צמחייה גבוהה מחשש להכשות. אין להיכנס לאתרי בנייה מחשש לנפילות וחבלות.

ביום הדלקת המדורות
יש להקפיד שההדלקה תעשה על ידי מבוגר. שמרו על הילדים הקטנים והרחיקו אותם מהאש. אין להעמיד את העצים בגובה רב, מחשש לנפילה ואין להשליך חומרים דליקים אל תוך האש. מומלץ לגדר את המדורה באבנים ולדאוג לאמצעי כיבוי אש בקרבת מקום. הקפידו על נוכחות מבוגר וטלפון נייד שתאפשר הזעקה של מכבי אש במידת הצורך. יש גם להקפיד על נעליים סגורות ובגדים ארוכים, שימנעו מגע עם גיצים של אש ומסמרים. היזהרו משאיפת עשן מסוכנת.

בסיום הפעילות
בסיום חשוב לוודא כיבוי מוחלט של האש, לקרר את האזור שדלק באמצעות מים ולכסות בחול. יש להמתין כ-20 דקות כדי לוודא שהאש לא נדלקת מחדש. זכרו תמיד, בטיחות באש מונעת אסון, בואו נהנה ביחד ממפגש החברתי, ונמנע מפציעות וחבלות מיותרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully